چارلی

افکار پلید سینا امامی emamisina@yahoo.com

چارلی

افکار پلید سینا امامی emamisina@yahoo.com

شهر در حال تغییر

این اتفاق هم به نفع هنرمندان بومی و هم به نفع شهرداری است


گفتگویی با موسی عامری مسئول برگزاری سَمپوزیم اِلمان های شهری



راه اندازی این سَمپوزیوم یک اتفاق تازه بود که با رایزنی با شهرداری بندرعباس شکل گرفت وهدف آن استفاده از توانایی هنرمندان بومی استان در زیباسازی شهر بود.

 

این اتفاق در ابتدا یک ایده بود که مورد حمایت شهرداری قرار گرفت و ما از هنرمندانی که توانایی اجرا را داشتند دعوت کردیم تا طرح های خودشان را برای اجرا بیاورند. مواد اولیه تهیه و به مدت 10 روز قرار شد این کارها انجام بگیرد.

 

در خصوص پذیرش ایده ها تاکید بر روی موتیف ها و نمادهای سُنتی بود که به صورت آنالیز شده و یا رئالیستی اجرا میشود. سعی شده است نمادها پُر رنگ شود و شخصی که از بیرون وارد این شهر میشود تغییر را احساس کند و متوجه شود که وارد بندرعباس شده است.

 

فضای شهری ما خالی است، اِلمان و مجسمه خیلی کم دارد. تلاش میکنیم با برگزاری سَمپوزیم های متفاوت و مداوم این کمبود را پُر کنیم.

 

این اتفاق هم به نفع هنرمندان بومی و هم به نفع شهرداری است. چون اگر هنرمندی از بیرون برای کار کردن بیایید زمان و هزینه بیشتری صرف میشود و شخص هم با نمادهای اینجا آشنایی ندارد. این اتفاق از لحاظ معنوی و مادی به نفع هنرمندان این شهر است.

 

تعدا آثار در حال اجرا 10 عدد است که در جاهای مختلف شهر نصب میشود.

 

با رایزنی هایی که صورت گرفته قرار بر این شده است که با موضوع های مختلف سَمپوزیم های مختلفی را درجهت بهتر شدن فضاهای شهری برگزار کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
جیران جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ب.ظ

وقت بذار واسه وبلاگت.پست جدید بذار.بندر نیستی که دلیل نمیشه پستی هم نباشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد